Alla inlägg under augusti 2012

Av Jennie Magnusson - 31 augusti 2012 08:06

Regnet verkligen öste ned igårförmiddag....Vi passade på att baka chokladbollar:) När det sen blev uppehåll gick vi till lekplatsen,skönt att komma ut en stund! När sen R kom hem åkte jag ned till stan.Första stopp va tandhygienisten.Hon hittade inga hål men när hon sen skulle ta bort tandsten gjorde det riktigt ont mellan 2 tänder.Hon tillkallade tandläkare men han sa direkt att det inte va några hål.Konstigt man kan ha så ont då...Tog nästan 1h sen sprang jag runt på stan o skulle hitta en tröja R kan ha ikväll på kräftskivan.Dock inte lätt att hitta killkläder i denna stan !!!Hann bara hemom och sen hämtade jag upp Pethra och vi åkte hem till Sandra på Pomp de Lux party.Fina kläder,god fika och trevligt sällskap.Handlade en klänning och strumpbyxor till Tilda.Va inte hemma förrän 21.30 så satt uppe en stund med R innan vi gick och la oss.

Av Jennie Magnusson - 30 augusti 2012 07:32

Sådana dagar som igår är man ännu lite mera tacksam att man är föräldraledig!Helt underbart väder med sol och nästan 25 grader varmt. Tilda cyklade till dagis och vi gick,Melker är så lycklig de dagarna han får följa med.Numera cyklar Tilda så fort så vi knappt hinner med....Gick bortom Petra Lilja som hade satt ut ett par ridkängor Clara växt ur vid deras dörr.Snällt !När jag sen kom hem väntade tvätt,renbäddning av sängar o dammsög...De där sysslorna tar ALDRIG slut! Precis när man tycker att allt är färdigt är det bara att börja om.Körde sen bort en kasse skor till Lowa men de va inte hemma.Måns somnade i bilen så lyfte över honom i vagnen och passade på att sätta mig i solstolen en stund.Tog sen bilen ned o hämtade Tilda.Efterett snabbt stopp på Coop hade vi lite picknick ute i trädgården ,mysigt tills alla getingarna kom!När Robban kom hem från jobbet åkte han och Tilda till Tyrs Hov och badade.Hon va sen stolt som en tupp när hon kom hem för äntligen vågade hon åka rutschkanan själv:) Måns somnade tidigt och sen satt vi andra och tittade på Robinson.Fick ersättningsunderlaget från Länsförsäkringar i förrgår....Tycker det är ett hån att få 1320 kr i ersättning på en 2 år gammal kamera som kostade 5000 kr! Knappast lönt att betala 350 kr i mån i försäkring då kan man tycka.Aja inget och göra och vi måste köpa en ny.

Av Jennie Magnusson - 29 augusti 2012 02:19

Mamma kom hit igår föemiddag,så vi passade på att kolla resa.Inte många ggr vi kan resa ihop då hon o jag jobbar på samma ställe...Så är ett utmärkt tillfälle nu när jag är föräldraledig:) Så nu är vi inbokade hela fam Magnusson till Taurito på Gran Canaria ! Härligt ska det bli. När jag sen hämtat Tilda på dagis ( storgråtande för att hon inte ville hem...) åkte vi ut till Emma,Alvin o Troy ute i Sibirien.Va längesen så riktigt skoj! Emma är en vän som alltid finns där<3 Bestämde att såfort Björn kommer hem så får det bli en ridtur.Tilda fick sen ytterligare ett utbrott när vi skulle åka hem...Lite kämpigt med det där just nu.Maggan o Göran kom inom oss en runda.De hade passat Lowa då Erica o Anders varit på begravning.Blev sen soffan med Robinson o Hollywoodfruarna

Av Jennie Magnusson - 27 augusti 2012 20:42

Gick knappt att väcka Tilda imorse...Hon är precis som sin pappa! Fick för mig att mäta Tildas fot imorse och insåg då att de enda skor hon inte växt ur är foppatofflorna o ett par sandaler.Så först gick vi ned till dagis o sen fortsatte vi till mamma,Hon började inte jobba förrän 13 så hon följde med ner på stan en sväng.Hittade ett par adidas gympaskor som mamma va jättesnäll o betalade;) blev sen ett par skor till o ett par gummistövlar.Skönt nu är det inhandlat.R spelar innebandy ikväll o jag har myst i soffan med barnen.

Av Jennie Magnusson - 26 augusti 2012 21:55

Idag har vi äntligen blivit färdiga att måla om i vårat garage!Har aldrig sett fulare väggar faktiskt...Men blev inte prioriterat när vi flyttade in och sen vänjer man sig vid att se dom.Blev iallafall jättefint:) Tilda va duktig och hjälpte till och jag städade inne och hade Måns såklart.Anders,Erica o Lowa kom o fikade i eftermiddags.Mysigt Lagade sen kotletter,potatis o brunsås,blev riktigt gott.Mamma o pappa kom inom en sväng när de kom från Åhus o när de kört igen gick R och Tilda ut och planterade bärbuskarna vi fick av familjerna Rosengren i bröllopspresent.Så snällt,hade de alls inte behövt:)

Av Jennie Magnusson - 25 augusti 2012 21:44

Robban åkte till tippen med Anders direkt imorse.Vi andra tog en promenad,Melker är rejält dålig i sitt ben idag så blev ingen lång runda.Måns somnade dock så när vi kom hem kollade Tilda på sin nya barbiefilm hon köpte igår o jag rymde upp.När sen R kom hem åkte jag själv ned till stan för att laga mina glasögon...ena glaset ramlade ut igår när jag o Tilda busade! Visade sig att de va sönder på båda sidor men han kunde laga det tillfälligt,så får väl snart investera i ett par nya:( Vid 14 åkte Tilda hem till Sebbe för lite lek medans jag passade på att städa garaget o förrådet.Monterade oxå in den nya bilstolen till Måns och tvättade tyget till sittvagnen.Liten börjar bli stor...Han täcker numera hela liggvagnen och huvudet va upp i kanten på bilstolen.Vi gick hela familjen o hämtade Tilda och sen åkte vi till Maxi.Blev räkmackor till kvällsmat gott gott!Har sen bara slappat i soffan och nu väntar snart sängen,är fortfarande trött efter lite för många sämre nätter på rad

Av Jennie Magnusson - 24 augusti 2012 21:14

Tog tid att komma igång idag så fick bli en lugn förmiddag.Måns somnade gott efter gröten så jag och Tilda spelade memory o mös i soffan.Efter lunch kom Sebbe och lekte m Tilda.De va så söta och lekte mamma,pappa barn.Gick oxå till lekplatsen en stund.När Robban kom hem gjorde vi oss iordning för att åka till stan.Hann inte så långt för Maggan o Göran kom in på lite fika:) Tilda visade dig från sin sämsta sida o surade och gnällde....Kom sen iväg till stan.Handlade haklapp,Pipmugg och nya nappar för välling till flaskorna.Va oxå en sväng uppom hemmakväll och handlade lite godis.Varit duktig o inte ätit på hela veckan men ikväll tänker jag synda:) hämtade kebab i bröd och sen har det varit mys i soffan framför Fångarna på fortet.Tilda älskar det programmet.

Av Jennie Magnusson - 24 augusti 2012 07:23

Fy f-n vilken natt ,,,,,,Tilda har vaknat stup i ett av drömmar och varit livrädd och Måns har ätit 3 ggr + kissat igenom blöjan en ggr! Får bli en lugn dag idag känns det som.Värre för R som måste jobba.Igår va jag duktig o la ut lite urvuxna barnkläder på tradera.Tilda har tagit ett ordentligt skutt i sommar.Va roligt för 3 plagg såldes inom loppet av 5 min och jag va 250 kr rikare:)På eftermiddagen kom Pethra o Leon.Vi fixade lite kvällsmat och sen vid 18.30 kom det 16 tjejer + några barn till då det va dags för Me and i party.Handlade bara ett par mjukisbyxor till mig.Va skoj att träffa alla tjejer ,synd bara att man inte hinner prata så mkt med alla.Då R kom hem( flydde huset o stack till Anders o Lowa) gick jag o barnen upp i vår säng och la oss.Mys<3 Robban stannade uppe en stund o kollade tv:n
Bilderna är från hundpromenaden som vi såklart prickade in i värsta regnskuren och en bild på Arvid som provar mössa:)

Ovido - Quiz & Flashcards