Alla inlägg under september 2012

Av Jennie Magnusson - 30 september 2012 21:57

Måns tyckte det va dags att gå upp kl 6 idag igen...sådär skoj.De andra vaknade till liv 2,5 h senare.Jag tog tag i den gigantiska strykhögen o sen gick vi ut o tog in studsmattan,räfsade plommon och lite annat smått o gott.Åkte sen till tyrs hov och badade tillsammans med Anders,Lowa och Maggan.Första ggr Måns badade o han tyckte det va hur skoj som helst.Tilda är mer under vatten än över,skönt hon inte är ett dugg vattenrädd!Måns va helt slut efteråt och orkade inte ens sitta:) Åkte hem i fikade hos Maggan o Göran efteråt.Precis när vi kom hem kom mamma o pappa.Alltid skoj med besök från mor o farföräldrar tycker Tilda.Blev sen en kugn kväll o nu väntar sängen på en jättetrött mamma!Måns provade förresten hoppgungan idag för första ggr o den gillade han

Av Jennie Magnusson - 29 september 2012 22:23

Veckorna går så sjukt fort! Innan jag vet ordet av har jag säkert börjat jobba igen.Blev så förvånad imorse då jag vaknade vid 5,Måns hade bara ätit en ggr!Han vaknade sen vid 6,lite välling och sen satte jag honom i vagnen o gick m Melker.Blev rundan utom Tildas dagis.Kollade sen ett avsnitt av "The spiral" innan resten av fam vaknade.R åkte o spelade match vid 11.30.Jag o T satte igång att städa hennes lekrum.Blev riktigt bra.Vid 16.30 kom Saga då de hade bestämt hon skulle sova över.R kom en timme efter.Hämtade pizza till tjejerna o vi åt paj.De har haft skoj hela kvällen men nu vid 21.30 längtade Saga efter mamma så då kom Veronika o hämtade henne.Tilda blev så ledsen då hon verkligen sett fram emot detta.Vi får prova en annan ggr:)

Av Jennie Magnusson - 28 september 2012 22:10

Jippi klarade natten utan blöjläckage:) Startade dagen med rivstart..hann göra köttfärspaj innan Tilda hade tid 9.20 hos tandhygienisten.Hon va jätteduktig och gapade stort:) Tänderna va fina.Blev ett besök på Nisses efteråt då man varit duktig,mutor är tillåtet ibland:) valde en barbie ur sjöjungfrusagan med surfbräda till.Åkte sen hem till Betina,Elna o Arvid.Alltid lika mysigt att träffa dem.Betina hade lagt på minnet att jag sagt när vi va på böda att jag ville ha en silvrig groda till vår gästtoalett och köpt en sådan till mig! Kan inte med ord beskriva hur fin o omtänksam vän du är Betina! Tjejerna hade skoj som vanligt o märktes knappt.Blev bjudna på supergoda järpar? heter det så? När vi ätit hade jag Måns i knäet o upptäckte då att 2 tänder spruckit.Små vassa saker:) Hänt mycket denna veckan,både tänder o lärt sig sitta helt själv.Åkte hem vid 13.30 och gick en runda m Melker och sen kom Maggan o Göran och hämtade Måns.Jag o T åkte till ridskolan.Idag fick hon ha dajm,en söt liten shettis.Blev uteritt i skogen och bra med motion för alla mammor:) Va helt svett efter 3:e ggr de travade.Körde sen till Tyringe och hämtade Måns.Robban som hjälpt Ola att gräva va klar samtidigt så vi gjorde oss klara och åkte hem.Myst i soffan o kollat fångarna på fortet.Har nu fastnat i en film på 4:an men skulle egentligen behöva sova

Av Jennie Magnusson - 27 september 2012 21:59

Började morgonen med att R försov sig...allt blev fel:( Melker kpm inte ut förrän 9 stackarn.Efter 3:e natten i rad som Måns blöja läckt blev det att åka och köpa andra blöjor.Har alltid haft Libero och varit supernöjd men ska testa pampers.Kommer inte alls ihåg att det hände m Tilda.Tror nog det är ganska stor skillnad på tjejer o killar! När vi kom hem från affären va Maggan,Göran o Lowa där o väntade och efter en stund kom Maja för att leka med Tilda.Jag o Maggan tog med oss Lowa o Måns och gick över till coop där det va ngn slags konkursutförsäljning.Så mkt skit där va...Erica kom oxå lagom till lunch så då åt vi alla makaroner o köttbullar,värsta lyxmaten:) sen vet jag inte riktigt vad som hände men Tilda flippade ur rejält.Slog både Maja o Lowa och betedde sig riktigt dumt.Fortsatte sen så ända till M åkte hem.Direkt hon åkt kom min goa tjej tillbaka???Fattar inte varför hon kan uppföra sig när hon har kompisar.Blev tv och ipadförbud resten av dagen och det tog.Vi gick sen till lekplatsen och M satt för första ggr i vagnen,han tyckte det va superkul att se lite.När R kom hem åkte vi o hämtade en spegel jag fyndat på fb för 100 kr.Vid 18 kom Emma,Björn o barnen.Jag o Emma åkte till Tyringe på tjejkväll på Unge by sweden.Jättefin butik med trevlig personal.Hittade inget till mig själv men 2 tunikor till Tilda o ett par jeans och Måns fick en tröja.Lätt att smälla pengar! Nu ska jag sova och hålla tummen att jag slipper byta sängkläder inatt:)

Av Jennie Magnusson - 26 september 2012 21:14

Har verkligen regnat hela dagen idag:( Vi tog bilen ned till dagis.Måns somnade så lyfte över honom i vagnen där han sov en bra stund.Efter lunch gick jag 5.77 km i regnet men så skönt efteråt:) Hämtade Tilda på dagis vid 14.Melker har varit riktigt busig idag och velat leka:) härligt när han är pigg.Får så dåligt samvete när man ska ut o gå och han inte får följa med:) lycklig står han där i dörren o viftar på svansen.Men när vi gått längre rundor blir han jättestel och haltar ordentligt..Börjar bli en gammal kille nu<3 Dags för simskola ikväll igen.Tilda är duktig o kämpar på och jag får en trevlig pratstund med Sara:) Hämtade Måns hos mamma och pappa.Snällt de har honom då det hade varit lite bökigt att ha med honom i simhallen.Kollat bonde söker fru i sängen med Tilda som väntat på R.Hon orkade inte ikväll heller utan somnade 10 min innan han kom hem:)

Av Jennie Magnusson - 25 september 2012 20:39

Har regnat konstant hela natten,dock ganska mysigt att ligga under täcket när regnet slår not fönsterna:) trotsade regnet och gick/cyklade till dagis imorse.Så härligt att lämna T nu på dagis,hon rusar in och idag satte hon igång direkt att leka m Mira,Malva och Felicia:) Så skönt m tanke på alla jobbiga morgnar vi haft genom åren! Fortsatte att gå så blev 4.5 km idag.Måns har inte varit på ngt bra humör idag,näsan har runnit och han har varit trött som bara den.Valde att hoppa över babysången men körde ned T till pysselstunden och sen följde hon med Maja hem.Jag åkte ned till Nisses när R kom hem.La lite julordrar på filmer så nu är det färdigt.När jag va klar åkte jag och hämtade T.Vi åt sen taco och nu är det soffan som gäller.Inte ätit ngt godis idag heller!2 dagar utan godis låter löjligt men är stort för mig:)Tilda o Måns fick paket med posten idag.Snälla moster hade handlat keps o armband till T och en mössa till Måns.TACK Jo

Av Jennie Magnusson - 24 september 2012 20:29

Idag har jag bestämt mig för att nu måste jag bli av med de sista gravidkilona...typ 5 kilo kvar! Känner dock mig själv väldigt bra o jag har så sjukt dålig karaktär.Jag lever på godis o motionerar inte alls.Har varit duktig o gått 7 km idag och änsålänge inte stoppat ngt onyttigt i mig( jo ok ett glas coca-cola) Har varit lite låg hela dagen idag då finaste Tirre har lämnat oss för de gröna ängarna.Har tänkt så mkt på Madde o Tirre hela dagen<3 Kan inte föreställa mig vad Madde går igenom...
Har inte gjort mkt idag.När jag lämnat Tilda så åkte jag och lämnade Måns hos mamma.Åkte o handlade på kvantum o sen hem igen.Måns har varit lite småhängig hela dagen o sovit en hel del.Jag passade på att sova en halvtimme innan jag hämtade T igen.Vi lekte sen med lera en stund och samtidigt som R kom hem kom oxå Maggan o Göran.De stannade en stund.R har åkt iväg på innebandy och nu har båda barnen somnat.Tur jag inte har ngt godis hemma för är riktigt sugen nu...

Av Jennie Magnusson - 23 september 2012 21:17

Hjälptes åt att städa huset lite snabbt imorse.Skönt att ha det gjort:) R o flickorna gick bort med Melker o lämnade Nellie.När jag o Måns va klara körde vi bort o hämtade dem.Körde till Väla tillsammans med mamma o pappa.Lite bökigare nu när vi måste köra med 2 bilar.Har inte varit på Väla sen ombyggnaden är färdig.Otroligt fint köpcenter har det blivit.Är egentligen mot köpcenter men någon ggr är det skoj.Tilda va överlycklig över dagens kap,stora påfågelöronhängen som åkte på illa kvickt.Blev lite annat smått o gott och sen även en tur in till ikea.Handlade en ny matta till soffbordet,den gamla hade gjort sitt.Vi va inte hemma förrän vid 19-tiden så va skönt att sjunka ned i soffan.Måns har varit en glad spelevink hela dagen,han älskar verkligen när det händer ngt:)

Ovido - Quiz & Flashcards