Alla inlägg under december 2012

Av Jennie Magnusson - 30 december 2012 22:08

Tråkigt att alltid börja mina inlägg med hur nätterna varit , men då de inte alls blir bättre så får jag fortsätta så...:) efter frukost åkte vi hem till Svärfar o Aleksandra.Lämnade barnen där och åkte för att handla det sista till imorgon.Hämtade sen Måns men lämnadeTilda.Jag o R åkte hem och slappade.Både jag o Måns somnade,så skönt! R åkte och hämtade tjejerna och sen åkte vi alla ut till Hovdala.På hemvägen körde vi inom Finja och köpte fyrverkerier.Tjejerna fortsatte sen att leka hemma hos oss.De 2 märks knappt,utan de har verkligen roligt ihop:) skoj de har varandra.Direkt när Nellie åkt hem frågade T vilken dag hon kunde sova över hos oss.Finns inte mycket som är bättre än få va m Nellie.Har haft en riktig syndarkväll ikväll ,ätit både pizza och hemmakvällsgodis:) men snart ät det nya tag!!!!

Av Jennie Magnusson - 30 december 2012 09:28

Maja skulle egentligen kommit hit och lekt igår men då de hade maginfluensa blev det inställt:( Vi fick istället sysselsätta oss här hemma.R jobbade och kom hem redan vid 12 så det va skönt.Jag tänkte snabbt åka ned till systemet men då jag kom in och såg köerna insåg jag att det skulle gå allt annat än snabbt...Sjukt mkt folk och långa köer.Ännu mera korkat att jag va där då jag kunde handlat när som helst i veckan då jag är hemma.Åkte sen och handlade det mesta till nyårsafton ,vi ska i år va hemma hos oss så det är vi som har huvudrätten i år.På eftermiddagen åkte vi alla ned till österås för att titta på fyrverkerierna där.Va många fina raketer men ganska kallt att stå ute.Båda barnen badades när vi kom hem och sen blev det taco och "Stjärnorna på slottet" Tilda va toppad,Måns ville inte sova och vi va trötta..ingen riktigt bra kombination:)

Av Jennie Magnusson - 29 december 2012 06:42

Vilken två nätter vi haft..Känner mig som en urvriden trasa!Måns har vaknat en ggr i halvtimmen ungefär och bara skrikit.Båda framtänderna håller på att tränga igenom så undra om det är det.Igår skjutsade jag Tilda till Felicia för lite lek .Va meningen jag skulle hämta henne vid 13 men hon ville stanna längre så passade på att handla ( som alla andra) på Maxi innan jag hämtade henne vid 15.Maggan o Göran kom inom en sväng när R kom hem.Va meningen det skulle komma en och kolla på vår bil kl 16.15 men det va ingen som dök upp.Hade bestämt oss för att köra den till skroten när han plötsligt ringer och säger att han är där vid 18.30..Han köpte bilen:) så nu kan vi hämta hem den nya! Anders,Erica och Lowa kom för att ha lite fredagsmys med oss.Blev taco och snacks framför tv:n.Tilda o Lowa va helt toppade:) och Måns va uppe ända till 21 utan att gnälla någonting.Därför hade vi ju hoppats på Me lugn natt ..R jobbar idag,trots att det är lördag ! Trist men hoppas han kommer hem lite tidigare än vanligt iallafall

Av Jennie Magnusson - 27 december 2012 20:33

Hann grymt mkt imorse innan kl va 9.Städade båda toaletterna och dammade och dammsög.Vid 10.30 kom Saga för att leka m Tilda.Va längesen de sågs men de försvann direkt in och lekte .Fixade middag till dem och sen hann jag städa ovanvåningen oxå innan Måns vaknade .Veronika kom och hämtade de vid 13.30 och då följde Tilda med de hem.Gick m Melker och då somnade Måns.Sjönk ned i soffan och kollade på " Fjällbackamorden" super det där med Apple -tv! R hämtade Tilda när han slutade och när de kom hem åkte jag till Elgiganten och köpte en ny data.Va verkligen välbehövligt!!!Den gamla har gjort sitt för flera år sedan ... Har sen ägnat kvällen åt att förstå mig på Windows 8:) Tilda har spelar dataspel ,som hon längtat efter att kunna göra det.Nu sover båda barnen och nu blir det sista rundan m Melker för kvällen .Sov gott <3

Av Jennie Magnusson - 27 december 2012 13:07

R skulle upp och jobba så kl ringde 6.00...tråkigt:( vi andra gjorde vid oss och körde sen till Jo.Vi tog en sväng på stan för att se om vi kunde fynda ngt på rean..Jo köpte en blus och jag en tröja till Tilda.Stod och höll i en kofta på esprite men hängde tillbaka den.Va nog ganska dumt för kan inte sluta tänka på den!Vi hämtade sen en kebabrulle och delade på den till lunch.Sen va det dags att gå på bio "Sune i Grekland" Pappa kom och passade Måns medan vi andra 3 gick på bio.Tilda gillade den men inte jag o Jo.Lämnade av Jo som skulle åka tillbaka till Gbg och sen fick jag o T köra till Maxi.Kylskåpet va ekande tomt,blir lätt så när man inte är hemma någon av juldagarna.Lagade sen pasta m ädelostsås o bacon till kvällsmat.Kollade sen tv och bara slappade en stund innan jag hoppade i säng väldigt TIDIGT!

Av Jennie Magnusson - 25 december 2012 20:04

Måns har ätit 3ggr inatt trots argan la sig så sent igår och borde varit helt slut..packade upp alla T:s saker imorse så hon kunde börja leka direkt när hon kom hem.Åkte hem till mamma o pappa vid 11 för att hämta hem loppan.Åt risalamalta till lunch:) R åkte till bjärnum för att spela innebandy m killarna.. När R kom hem vid 14 gjorde vi oss iordning och åkte sen hem till svärfar och Aleksandra.Delade ut lite julklappar och åt ostbricka.Nellie och T syntes knappt till,de har verkligen skoj ihop:)åkte hem vid 17.30.Hämtade med oss pizza till kvällsmat.Kan nog utan tvekan säga att det är Måns favoritmat:) han trycker in så mkt han bara kan:)Har sen spelat lite spel och nu ska barnen i säng.Börjar känna mig riktigt förkyld...vill inte!Har oxå lagt ut Rovern till försäljning idag,hoppas vi får den såld.

Av Jennie Magnusson - 25 december 2012 08:33

Av Jennie Magnusson - 25 december 2012 08:30

Började dagen med långfrukost framför sista avsnittet av årets julkalender "Mysteriet på greveholm" Vid 12 åkte vi hem och hämtade mamma,pappa och jo för att åka ut på Hovdala och grilla korv.Mysigt men ganska kallt..Åkte sen hem och duschade och gjorde vid oss för att sen åka hem till mamma o pappa lagom till Kalle Anka.Det är första året som Tilda verkligen tyckt det varit roligt ,hon satt som klistrad:) Åt sen ett gott julbord och sen kom tomten!Va Betina som gjorde ett ypperligt jobb:) Pappa smög sen iväg för att tomta hos Arvid och Elna.Lite skönt jag slapp då jag inte har se bästa skådespelartalangerna...Blev helt chockad när jag öppnade min o R:s julklapp.Mamma och pappa har köpt farfars bil till oss!!!Rovern har gjort sitt och vi har varit fundersamma hur vi ska göra nu till våren.Kan inte fatta att ordnat detta till oss:) Har världens bästa föräldrar <3 Tilda va överlycklig över sitt STORA berg med julklappar.Både hon och Måns fick sååå fina saker! Spelade sen julklappsspelet och sen slappade vi i soffan.Måns sov endast 30 min på hela dagen igår och somnade sen inte förrän 21.30.Fattar inte hur han orkade..Vi åkte hemåt vid 22,men loppan stannade kvar för att sova hos Jo.Har haft en alldeles underbar julafton och idag fortsätter firandet hos svärfar:)

Ovido - Quiz & Flashcards