Alla inlägg under mars 2013

Av Jennie Magnusson - 31 mars 2013 20:33

Tilda och jag åkte ut till ridskolan vid 9.Cornelia ( ridläraren ) va dock lite skröpplig så blev teorilektion.Inte så populärt bland småtjejerna men nyttigt! När vi kom hem hade påskharen varit och lagt en skattkarta i brevlådan.Tilda tror så in i bomben på det fortfarande:) va en lycklig tjej som hittade 3 paket till henne och ett till Måns i trädgården .Jag passade på att sova middag samtidigt som Måns och sen åkte vi alla hem till Fam Podlinski .Tilda stannade sen kvar där när vi andra åkte till maxi och handlade.Vi hade sen en lugn o skön kväll allihop .Åt hemmagjorda hamburgare och kollade fångarna på fortet.Tilda somnade hos mig så mysigt att ligga o gosa tillsammans innan hon somnar

Av Jennie Magnusson - 31 mars 2013 13:18

Vaknade till 10 cm nysnö...Va bara att kliva upp och göra vid sig då jag lovat vara funktionär på Tildas ridskola där de ordnat påskagility.Tilda startade inte förrän 13.15 så de kom ut senare då jag skulle va där till kl 10.Tilda va så nervös men det gick bra och hon va så stolt över rosetten hon kom hem med:) Vi åkte snabbt hem och bytte om ,sen bar det av till mamma o pappa i Åhus.Vi åt så god lax och hallonmousse tillefterrätt.Åkte hemåt vid 21.Va inte kul att köra hem då båda våra lampor på bilen gick sönder ..så fick ha dimljusen på!Dessutom snöade det o jag va riktigt trött.Va så glad när vi väl va hemma!

Av Jennie Magnusson - 29 mars 2013 07:14

Va en förväntansfull tjej som vaknade igår då det va dags att bli påskkärring .Lämnade henne på dagis tillsammans med en massa andra små påskgubbar o kärringar.De skulle gå till Röingegården och sjunga en massa påsksånger de lärt sig:) jag åkte inom en sväng på Maxi...Helt sjukt m folk! På eftermiddagen hämtade Sara Tilda och skjutsade henne till pysselstunden.Vid 14.30 begav vi oss till babysången.Måns älskar verkligen det! När det va slut hämtade jag först R och sen åkte vi o hämtade Tilda o Maja.Skjutsade hem Maja till hennes mormor och sen åkte vi andra till team sportia.Skulle köpt converse till R men de va slut.Snabbt hem och gjorde vid oss och sen va vi bjudna ut till Johan ,Louise o William kl 18.Vi va många då det oxå va Anders o Erica ,Ola o Heléne .Barnen höll låda och Tilda va onekligen poppis .Vi hämtade pizza och fick god marängswiss till efterrätt.Åkte hemåt vid 22.Frös så fruktansvärt mkt och fick inte upp värmen trots att jag låg o kurade under täcket..Igår kom oxå inbjudningspapperna till Röinge skola.Oj va det kändes som om min lilla tjej faktiskt håller på att bli stor! Min lilla skrutta<3

Av Jennie Magnusson - 28 mars 2013 10:48

Tildas ögon va bra igårmorse så hon fick åka till dagis medans jag o Måns åkte till öf.Måns gick hela 5 steg därnere!Dröjer nog inte så länge till han kan gå nu.Åkte hem vid 11.30 lagom till att Måns somnade.Satt sen på uterummet i 2h:) somnade nog faktiskt till en stund oxå..Hämtade sen T och när vi kom hem fixade vi pannkakor till mellanmål.Maggan o Göran kom inom en sväng lite innan R kom hem från jobbet.Vi fixade sen snabbt kvällsmat och åkte ned till stan.Lämnade barnen till mamma när hon slutade jobba kl 18 då vi va bjudna på bio m Handelsbanken .Först va det en kille som pratade om aktier/fonder i en halvtimme och sen satte filmen "så mkt bättre" igång.Det va väl en lite smårolig men samtidigt sorgsen film.Vi kom hem till vid 21.30.Barnen sov o mamma kollade tv.Insåg då att stackars mamma inte ätit kvällsmat !!Sjukt jag helt glömt att fixa ngt till henne ...

Av Jennie Magnusson - 27 mars 2013 13:23

Igårmorse när vi vaknade så va båda barnens ögon ihopklistrade....Så Tilda fick bli hemma med mig o Måns .Va underbart väder så när Måns sov låg jag o Tilda i varsin solstol på uterummet:) Måns tog sina allra första steg igår.Provade sig fram flera ggr men blev 2 steg åt ggr! Maggan kom hit en stund på eftermiddagen o sen när R kom hem åkte jag ned till stan.Hann med att handla lite presenter och sen va det dags att laga ett hål i min ena tand hos tandläkaren..Tog bedövning och den tog vill jag lova.När jag gick o la mig vid 22 hade den fortfarande inte släppt ett dugg..I förrgår va det en tjej ute i Stoby som sökte medryttare till ett varmblod ngn ggr i veckan.Jag o en massa andra svarade men hon valde mig! Ska ut och träffa Hästen den 8 april :) det bästa av allt är att hon dessutom äger ett arabiskt fullblod precis som min Pasad va och att jag kanske ska hjälpa henne med den oxå! Har verkligen längtat efter att rida..Tirre va underbar att Rida så hoppas att detta varmblodet är likadant .Ska bli spännande att se:)

Av Jennie Magnusson - 26 mars 2013 06:08

Johanna sov här hos T natten till måndag då hon lovat att följa med till dagis och tillbringa förmiddagen där m Tilda:) Va en toppad tjej som va lycklig över att moster skulle följa med dit.Jag o Måns tillbringade förmiddagen med att leka på hans rum och sen när han somnat efter lunch kom jo hit igen.Äntligen va det min tur att bli klippt och färgad!!!Har haft grym utväxt men nu är den borta :) När vi hämtat Tilda på dagis åkte vi alla ned på stan en sväng.Va på biblioteket och lånade böcker m gåtor till Tilda och en sväng inom Apoteket och handla hundlotion då båda barnen är torra nu.När R kom hem från jobbet hämtade jag en familjepizza som vi åt innan Johanna och Tilda åkte iväg på bio.De såg Croodarna i 3D.Jag,R och Måns gick med Melker runt ridhuset och för första ggr i år kändes det som vår i luften! Va riktigt skönt väder och nästan så vi inte ville gå in när vi kom hem.Va en trött Tilda som somnade ganska snabbt efter hon kommit hem.Blev 2 intensiva dagar m moster men så blir det när man träffas så sällan..Tack Jo för all lek o hjälp i helgen<3

Av Jennie Magnusson - 26 mars 2013 05:59

I söndags kom så äntligen mamma ,pappa och Johanna hem:) de kom först bort en sväng till oss på morgonen.De va så bruna och lät som de va supernöjda m sin semester! Johanna stannade kvar medans mamma o pappa åkte hem.Tilda har längtat då efter Johanna då vi inte träffat henne sen jul.Efter lunch åkte de allihop och badade och jag fick lite ensamtid här hemma...Det är så skönt ibland.Låg först och läste en stund innan jag sov en timme.Lagade sen 2 st pajer ( en m broccoli,bacon o blåmögelost och en köttfärspaj) till kvällsmaten.Mamma o pappa kom oxå hit och åt med oss:) mysigt att va alla samlade<3

Av Jennie Magnusson - 24 mars 2013 07:04

Börjar bli så trött på att Måns fortfarande äter 2 ggr per natt...Dessutom tycker han att det är dags att gå upp kl 5 varje morgon!!!Aja vi va iallafall färdiga med frukosten i god tid tills Ola och Heléne kom kl 8.De hade med sig frallor som vi åt sedan åkte de allihop till ridskolan medans jag åkte till Nisses för att jobba lite extra.Det är konstigt det där för fast jag jobbat där så lång tid ( 12 år som fast anställd men började jobba extra som 15- åring) så älskar jag att komma till mitt arbete :) Problemet är att de bytt hela datasystemet/kassan så jag behöver fråga om hjälp av de jag själv lärt upp en ggr i tiden och det tar emot:) Tiden gick fort tills jag slutade kl 15.Robban, Måns och Melker stod utanför och väntade.Tilda hade följt med Nellie o farfar på konståkningsuppvisning i Tyringe .Vi gick inom hemmakväll och sen åkte vi hem.Blev en lugn kväll hemma med saffran/tomatpasta o räkor och vitlöksbröd.Kollade på fångarna på fortet och kl 9 kom det sms att mamma o pappa landat.Skönt att ha de hemma igen:)

Ovido - Quiz & Flashcards