Alla inlägg under oktober 2012

Av Jennie Magnusson - 31 oktober 2012 21:09

Gick till öf för 3:e dagen i rad.Tilda hade superkul med Doris och Nora.Skoj hon lär känna lite nya vänner..Hämtade med oss kinamat hem som vi åt hos mamma.Ett säkert kort då man vill att T ska äta:) Lämnade T hos mamma då de skulle gå på bio( Tingeling).Hade nästan precis kommit hem när Maggan o Göran kom.De tog med sig Måns ned på stan.Jag la mig direkt på soffan och somnade på studs.Såååå skönt och välbehövligt!Snäll mamma och svärföräldrar:) Tilda åkte sen buss med farmor till Tyringe för att sova över där inatt.R har varit på träning och jag har mest slappat i soffan.Har dock haft besök av lite spöken och dracula:) Nu kom R hem så får va lite social och umgås med min man<3

Av Jennie Magnusson - 30 oktober 2012 21:30

Fick sovmorgon till kl 6 imorse:)Det tar sig iallafall.Frågade T vad hon ville hitta på idag när hon vaknade,hon svarade genast öppna förskolan så det fick det bli:) Va betydligt mycket mindre folk där idag än igår...ganska skönt faktiskt.Vi åt frukost och klippte o målade 2 nya spöken och sen va det dags för busrummet.T tog verkligen hand om lillebror idag.Åkte rutschkana m honom o busade.Efter sångstunden gick vi ned på stan.Ordnade lite till halloweenfesten som T är bjuden till på torsdag.Fixade middag när vi kom hem och sen blev det promenad/cykling m Melker.Hade helst tillbringat eftermiddagen med en bok i uterummet.Där har varit riktigt skönt ute idag.Men det får bli om några år:) Vi lekte istället frisör och ritade, inte fy skam det heller.När R kom hem åkte vi ut till Hovdala för att rasta Melker.Hann dock bli riktigt mörkt innan vi va hemma igen.Mamma o Pappa va här oxh hämtade våra 2 skåp som ska iväg och sprutlackeras.Hoppas de är klara i början på nästa vecka.Måns somnade som en stock kl 19 och har inte hörts ett knyst sedan dess.Läste 2 godnattsagor för T och sen somnade hon:) en lugn kväll som varit välbehövlig för en trött mamma...

Av Jennie Magnusson - 29 oktober 2012 21:55

Måns vaknade ännu tidigare imorse...kl 4.30 tyckte han det va dags.Tände en brasa då det va ruggigt o kallt.Förmiddagen blev det att angripa strykhögen o dammsuga ovanvåningen.Äntligen är gästtoaletten helt klar,förutom dörren som ska bytas..Efter lunch gick vi till öf.Tilda har längtat hela helgen då även Elna skulle dit.Va skoj där fast en aningens för mkt folk..Höstlov denna veckan så många som passar på.Va skoj eftersom både Betina,Sara o Tina va där.Mamma va hemma när vi kom för att hämta bilen.Måns som somnade under sången sov som en stock så han o T stannade hos mamma medans jag åkte till maxi och handlade.R hade gått m Melker dit under tiden.Mamma överraskade Tilda m bio på onsdag när hon är ledig:).När vi kom hem lagade vi mat och pratade m Tilda.Hon har börjar uppföra sig riktigt illa ibland och nu får det banne mig bli slut på det.Har infört tv-förbud om man inte kan uppföra sig mot sina kompisar.Jag har inte varit rolig ikväll då jag somnade på soffan redan efter halv åtta...sjukt trött.Tildas dagisfoto har kommit idag<3

Av Jennie Magnusson - 29 oktober 2012 06:20

Måns tyckte det va dags att gå upp 4.30,greppade inte direkt det här med vintertid:) aja det va bara att gå upp,så vi tog en tidig morgonpromenad med Melker.När R vaknade åkte han och köpte frallor och sen passade vi på att se nästa falk-film.Lugn o skön morgon.Loppan kom hem vid 10.30 och en liten stund efter kom Ola.Vi åt lite lunch och sen åkte vi ned till Österås för att åka skridskor.Tilda har verkligen längtat men varit lite orolig att hon glömt bort hur man åker.Det hade hon inte behövt för hon va jätteduktig.Hon gillar verkligen Ola och roligt att få umgås med honom då det inte blivit så mycket de senaste åren.När vi kom hem somnade jag o Måns medans de andra kollade på fotboll på tv.Va så varmt o skönt på uterummet trots minus utomhus.Björn hämtade upp R vid 15 då de skulle spela match.T hjälpte mig att städa lite och sen gick/cyklade vi en runda med Melker.Vi hämtade pizza och mös framför tv:n.Mamma o pappa kom inom när de kom hem från Ullared där de tillbringat dagen.T fick en ny barbiefilm o M nya varma vantar.Tack R kom hem vid 21.de förlorade med 17-3!!!! Kan man ens det:) blev en tidig kväll för mig då lilleman vaknat så tidigt

Av Jennie Magnusson - 28 oktober 2012 07:44

Va rejält med frost imorse och glashalt på morgonpromenaden.Tur jag hade vagnen att hålla i.-3 grader vid 6.30 känns lite för tidigt,är ju inte ens november än.Måns somnade i vagnen och låg sen ute och sov 1h.Skönt m frisk luft.När resten av familjen vaknade blev det frukost framför braskaminen,mys:) körde sen ned en runda på stan,skulle byta ett par byxor Måns fått av farmor till en stl större.Tilda hittade en tjusig klänning och svart nagelack.Va underbart väder så va en massa folk ute på stan.Körde sen bort till Nellie.Blev bestämt att T skulle sova över så vi åkte hem och packade en övernattningsväska.Nellie följde med,vi klädde ut dem till häxor för att överraska farfar o Aleksandra.Vi åt kvällsmat hos mamma o pappa,god fiskgratäng o sen åkte vi hem och kollade en av de nya falkfilmerna.Kommer inte ihåg när vi såg film senast:) men mysigt va det

Av Jennie Magnusson - 27 oktober 2012 07:24

Började dagen med bvc- besök för både Måns och Tilda.Tilda va lite nervös för sprutan med det gick jättebra.Hon vägde 16,0 kg och va 109 cm lång.Tänk min lilla lilla tjej börjar bli riktigt stor.Svårt att tänka att hon va en liten fågelunge på 940 g....Måns vägde 8234 o va 69 cm lång,han är inte så liten han<3 Gjorde även hörseltest på Måns som va bra.Körde sen direkt hem till Betina,Elna o Arvid.Skoj att ses som alltid.Vi lyxade till det och beställde pizza till lunch ( ja inte Betina som va duktig och tog en sallad:) )Körde hemåt vid 14.30 och precis när vi parkerade bilen kom Maggan.T och jag körde till ridskolan och Maggan,Robban o Måns åkte ned på stan en sväng.Vi hade klätt på oss bra men blev en tur i skogen och det va svinkallt och haglade nästan hela tiden.T va dock duktig o gnällde inte mkt.Hon red Daria igår och tror nog hon blev en liten favorit.En lagom stor o pigg häst.När vi kom hem hade oxå Ola o Göran kommit.Lagade köttfärspaj o kollade på tv.Tilda va helt toppad.Tror hon tyckte det va riktigt roligt m besök:) Mamma o Pappa kom inom en sväng.Hade m sig sockervadd till T.De ville dock inte stanna och äta då mamma redan förberett mat till dem där hemma.Göran åkte o kollade på hockeyn medan de andra stannade o spelade memory m Tilda.De åkte hem vid 21 o T va ganska slut o somnade fort på soffan.Jag ska inte säga så mkt för tog inte så lång stund för mig heller att sluta de blå!

Av Jennie Magnusson - 25 oktober 2012 21:27

Vi åkte och hämtade Maja lite efter 9 och sen åkte jag med alla 3 barnen till öppna förskolan.Va längesen nu men riktigt mysigt.M som brukar sova 9-11 va vakwn ända till vi gick därifrån kl 12.Somnade dock direkt huvudet lades på kudden:) Körde och köpte Mc Donalds till Tilda o Maja och sen skjutsade jag hem dem till Ola.Väl hemma hade jag tänkt börja på en ny bok men kom inte till ro..Maggan kom och vi satt och pratade en stund.När R och T kom hem åkte vi bort till Anders,Erica o Lowa.Så härligt att ae Lowas glädje när hon ser Tilda:) Vi snackade o fikade en stund.Nu ikväll har vi lyft upp Måns säng i hans nya rum.Kommer att bli jättefint.Nu måste jag bara hitta en turkos matta..Tips någon? Och bänkarna skickas iväg på onsdag för lackering.Äntligen ligger jag i min säng,den har varit efterlängtad nu de 2 senaste nätterna:)

Av Jennie Magnusson - 25 oktober 2012 21:18

Glömde helt o skriva igår..Skjutsade T till dagis och sen hem igen.Måns somnade o sov en bra stund.Jag passade på att stryka oxh rymma upp här hemma? Här har sett ut som rena sjöslaget nu under renoveringen av M:s rum.Gav han sen lunch när han vaknade och åkte och hämtade T lite tidigare än vanligt då hon hade tid hos ögonläkaren på csk kl 14.Gick bra och hon tyckte vi skulle fortsätta m lapp 1 dag/vecka så länge.Kom hem och började rensa ut bland mina böcker.Många jag aldrig kommer att läsa igen och som bara står och samlar damm:) R målade golvet en sista ggr innan han åkte till träningen och vi till simskolan.Ännu en natt på soffan ,ska bli så skönt ikväll att få sova i sin säng

Ovido - Quiz & Flashcards